Lekce

  • Cvičení je vhodné pro jakoukoliv věkovou skupinu a lidi s bolestmi zad. 
  • Cvičení se stává ze sestavy cviků, které pomáhají správně aktivovat spirální svalové řetězce a tím umožnují protahovat páteř směrem vzhůru a zajistí tak ploténkám mezi obratli dostatečný prostor pro léčbu a regeneraci
  • Výuka je vedena fyzioterapeutem
  • Kruhový trénink nemá nic společného s kruhy. Jde o způsob, jakým se cvičí. Cviky se střídají v poměrně rychlé frekvenci do kruhu. Nic k němu nepotřebujete – postačí vám váha vašeho těla a malý prostor
  • Střídají se různě dlouhé intervaly výkonu a odpočinku-V intervalu výkonu se snažíte dostat ze sebe sto procent a v intervalu odpočinku se mění stanoviště a rovněž je čas i na dýchání.
  • Výhodou je, že děláte různé typy cviků na různé části těla a tudíž posílíte celý pohybový aparát. Pro tělo je to mnohem zdravější než dělat jednostranný pohyb.
  • Pole dance je moderní taneční disciplína. Spojuje dohromady prvky několika tanců, balet, valčík či salsa s moderními prvky gymnastiky, akrobacie, moderního a volného tance. Klientky tancují na vertikální tyči.

Pole dance děti

Pole dance (mírně) pokročilí

  • Twerk je tanec, ve kterém tanečník pohybuje v podřepu boky nahoru a dolu, současně poskakuje, což třese a pohybuje hýžděmi.
  • Twerk je součástí tanečního stylu dancehall
  • Tento tanec je vhodný pro každého. Od mladých lidi až po maminky
  • Pokud něco ze zdravotních důvodů nemůžete dělat, tak to neděláte a přizpůsobíte si to svým možnostem.
  • Bosu je balanční systém cvičení určený pro komplexní zpevnění svalů celého těla, který má pozitivní vliv na zdravé držení těla, fyzickou kondici a redukci tuku.
  • Skupinová lekce, při které se cvičí na balanční polokouli – bosu. Nestabilní základnou a tím pádem se musí výrazně zapojit hluboký stabilizační systém.
  • Pilates je metoda tělesného cvičení. Cvičí se pomalu a soustředěně za pomoci uvědomělého dýchání. Hlavním cílem pilates tělo zpevnit, posílit a zachovat přirozenou pohyblivost.
  • Vede ke správnému držení těla, pomáhá od bolesti zad a kloubů, protahuje přetížené partie těla, posiluje ochablé nebo opomíjené svaly, posiluje pánevní dno.
  • S metodou pilates se rychle a efektivně daří obnovit svalovou sílu a pohyblivost po zlomeninách a úrazech svalů.

  • TRX přináší maximální výsledek v minimálním čase a pomáhá vybudovat pevnou a zdravou postavu.
  • Závěsné cvičení rozvíjí tělesnou sílu pomocí funkčních pohybů a dynamických poloh.
  • Svalová hmota narůstá rovnoměrně a snižuje riziko zranění.
  • TRX se skládá ze dvou pevných popruhů nastavitelné délky zakončených madly pro ruce či nohy.
  • Fitbox je velmi oblíbená hodina v oblasti fitness. Skupinová, zábavné a energicky vysoce účinné cvičení na speciálně upravených totemech, při kterém se ve stejný okamžik klienti nacházejí hudbu, ,motivaci, kondici, zábavu a psychickou uvolněnost.
  • Tento program byl vyvinut tak, aby oslovil lidi téměř každého věku a úrovně zdatnosti.
  • Fitbox obsahuje několik základních úderů s kombinací nevyčerpatelného množství cviků.

  • Základním cílem je napravit naše špatné pohybové návyky pomocí motorického učení.
  • Sestavy cvičení využívají poloh raného motorického vývoje, kterými jsme si prošli všichni. Během dospívaní se však rozpětí a rozmanitost našich pohybových dovedností přizpůsobují našemu prostředí a jeho požadavkům. Metoda obohacuje naše motorické schopnosti o často zapomenuté vzory.
  • Během cvičení jsou využívány vzpěry o akrální části končetin
  • Terapeut školený v metodě je způsobilý vyhodnotit motorické chyby pacientů a je schopen jim nabídnout velmi individuální program auto terapie.
  • Metoda představuje díky svému důrazu na napřímení páteře efektivní terapii pro mnoho poruch pohybového aparátu. Od častých funkčních a degenerativních stavů páteře až po velmi specifická onemocnění.
  • Slovo jóga je odvozeno od sanskrtského kořene yuj a znamená sjednotit. Jóga znamená sjednocení individuálního já s universálním bytím. Povaha tohoto sjednocení se liší podle druhu jógy.
  • Jóga je naukou o těle, mysli, vědomí a duši – znalost anatomie a fyziologie lidského těla využívá jóga v propracovaném systému tělesných cvičení a očistných technik, které pomáhají udržet tělo zdravé a v dobré kondici. Pomocí dechu učí jóga pracovat s jemnou energií.
  • Jedním z cílů jógy je dosažení klidu mysli a rovnováhy mezi tělem a myslí.
  • Jóga má blahodárné účinky na lidský organismus.

  • Dejte svým dětem správný start a využijte moderní přístup k pohybu pomocí metodiky plné zábavy a atraktivních cviků.
  • Lekce vedené fyzioterapeuty.
  • Cvičení pro lezoucí děti – 7-12 měsíců. Cílem je podpora psychomotorického vývoje a hudebně pohybové výchovy s procvičováním jemné a hrubé motoriky. Děti se učí pohybu a spolupráci v kolektivu. Cvičení je zpestřeno pomůckami, hračkami, rolničkami a balonky. Instruktorka dohlíží na správný psychomotorický vývoj dítěte a v případě potřeby zodpoví dotazy týkající se vývoje a péče o miminko.
  • Cvičení 2,5-4 roky. Cílem je zlepšení psychomotorického vývoje hudební a pohyblivou aktivitou. Děti se učí samostatnosti a spolupráci v kolektivu. Využívají se formy opičí dráhy, hry, napodobovací hry.
  • Součástí cvičení jsou cardio cviky a posilování, tak i relaxační polohy a protahování.
  • Dochází k posilování svalů horních a dolních končetin, zpevňování břišních a prsních svalů. Aktivuje se hluboký stabilizační systém páteře, posiluje se pánevní dno.
  • Při cvičení se využívá poloh pro uvolnění vazů v oblasti kyčelních kloubů a vazů pánve.
  • Možnost využívání míčů.
  • Pravidelný pohyb je důležitý v každém věku. Je to jedna z nejzdravějších věcí, kterou pro sebe můžeme udělat. Senioři cvičením eliminují rizika spousty zdravotních potíží a celkově zmírní příznaky stárnutí.
  • Cvičení zvládnou i naprostí začátečníci.
  • Ke cvičení se používají různé pomůcky .
  • Lekce vedené fyzioterapeutem.
  • Celý program stojí na maximálním intervalovém tréninku.
  • Využívá maximální tepové frekvence. Cvičí se v extrémním vypětí delší dobu, cca 30 sekund a pak se odpočívá.
  • Program je různorodý, střídá se cardio, plyometrické cvičení, strečinková cvičení, sortovní trénink a sekce zaměřené speciálně na břišní svalstvo.
  • Body pump je posilovací cvičení využívající nakládací tyč s různými stupni zatížení, čímž se docílí posílení všech svalových skupin.
  • Celá lekce je doprovázena hudbou.
  • Body pump je výbornou prevencí osteoporózy, kardiovaskulárních onemocnění a mnoha jiných civilizačních onemocnění.
  • Jde o intenzivní celotělové cvičení s činkou, které kombinuje silový a  aerobní trénink.
  • V sedu na míči se nelze dost dobře hrbit, Míč nás nutí sedět rovně a při tom nikoliv strnule a nepříjemně. Neustále vyrovnáváme těžiště a tak udržujeme rovný sed. Aktivují se zejména svaly, které se starají o vzpřímené držení těla, takže při sezení na balonu nenásilně posilujeme skupiny zádových a břišních svalů.
  • Tato metoda se víceméně skládá ze dvou hlavních složek, a to ze složky „pasivní“, kterou zastává fyzioterapeut a jedná se o kloubní mobilizace, pasivní pohyby, měkké techniky a uvolnění svalstva pánevního dna a ze složky „aktivní“, tedy z vlastního cvičení. Konkrétně z deseti základních a dvou přidaných cviků.
  • Obě tyto složky na sebe cíleně navazují a slouží k postupnému odstranění svalové nerovnováhy (dysbalance).

    Stav pohybového aparátu a jeho kondice přímo souvisí s vnitřními orgány a jejich správnou funkcí.

  • Pro koho je cvičení vhodné? Jaké obtíže lze touto metodou (vy)řešit?

  • Funkční vertebrogenní potíže
  • Skolióza (u dětí do 15ti let)
  • Bolesti kostrče, bolesti při pohlavním styku
  • Amenorhea (absence menstruačního krvácení)
  • Nepravidelná či bolestivá menstruace
  • Obstipace (zácpa spastického typu)
  • Některé druhy inkontinence
  • Některé druhy funkční (ženské) sterility
  • Opakovaný abortus (potrat)

Kurz Vás provede mnohými koncepty a metodami, které Vám navrátí Váš přirozený pohyb, abyste se opět cítili lépe. 

Složení jednotlivých lekcí kurzu Vám ukáže kompletní pohybové jednotky od masáže pěnovými válci až po výuku správného dřepu a cviky na hluboký stabilizační systém páteře, které budete moci po naučení praktikovat v domácím prostředí a udržovat si tak naši přirozenou hybnost a cítit se skvěle. 

Kurz je určen pro lidi se sedavým zaměstnáním, kterým chybí pohyb či lidem, kteří se chtějí naučit hýbat lépe a získat nové zkušenosti. 

Kurzem Vás provede náš fyzioterapeut a osobní trenér Bc. Filip Král

 

Náplň kurzu:

Foam rolling – automasáž pěnovým válcem, míčky
Mobilita – cviky na zlepšení čí udržení fyziologických rozsahů pohybu páteře, kyčlí apod.
OS Reset – metoda využívající přirozené jednoduché pohyby těla ke zlepšení celkového pohybu
Naučení se správného dechového stereotypu Cviky na HSSP – hluboký stabilizační systém páteře
Využití prvků z fyzioterapeutických konceptů jako DNS, ACT a jiné
Naučení se základních pohybových vzorů – dřep, kyčelní ohyb
Zaměření se na posílení nejčastěji oslabených svalů
Edukace k probíraným tématům a čas na případné dotazy

HEAT se zaměřuje na chůzi tak, jako doposud žádný jiný fitness program.

Chůze a běh na speciálních mechanických pásech Maxerrunner, které jsou poháněny pouhou lidskou energií.
Lekce je vedena instruktorem, za doprovodu motivační hudby.
Skupinové cvičení, které účinně spaluje tuky, zvyšuje svalový rozvoj a odolnost kardiovaskulárního systému.

Cvičení založené na prvcích z jógy je prováděné na zemi a ve vzduchu ve speciálním závěsu nazývaným hammock, jakoby ve stavu beztíže.

AY Fly training – antigravitační jóga je vytvořena tak, aby byla vhodná, proveditelná a oslovující každého s ohledem na tělesné schopnosti a věk klientů.
 
Co čekat od AY Fly trainingu?
Během hodiny zažijete nejrůznějí pocity. Od lehkého uvolnění až po absolutní euforii. Od příjemné houpání a relaxace v šátku až po akrobatické prvky a vis hlavou dolů! S šátkem je to mnohem jednodušší než si myslíte!
Pokud postupujete dle instrukcí lektora a posloucháte vlastní tělo, pak se závěsu nemusíte obávat!
Antigravitační joga Vás dokáže posunout fyzicky i psychicky! Získáte nejen pružné a pevné tělo, ale také pocit sebejistoty z překonávání sebe sama! Je to dřina, relaxace, výzva a zábava!!
Chcete-li plakat, tak plačte, chcete-li se smát, tak se smějte a chcete-li křičet, tak křičte!
 
Kdo nevyzkoušel, nepochopí a kdo vyzkoušel, už nepřestane!
 
Co na sebe?
Vzhledem k obráceným polohám a tlaku šátku v podpaží a tříslech je vhodné oblečení sportovní kalhoty pod kolena nebo dlouhé, těsnější triko s rukávem (nevhodná jsou tílka), u žen podprsenka a u mužů slipy či trenkoslipy.

Vzhledem k jemnému a choulostivému materiálu, ze kterého je hammock vyroben, a také kvůli bezpečnosti klienta při cvičení je nezbytné všechny šperky (náušnice, prstýnky, piercingy, hodinky atd.) sundat. 
V případě, že nejdou vyjmout doporučujeme alespoň přelepit náplastí. Tepláky ani triko nesmí mít kovové aplikace ani zipy!!!
 
Účinky AY Fly training:
  • pomáhá odstraňovat bolesti zad
  • zvýšuje pohyblivost a flexibilitu
  • dodává energii – zpomaluje proces stárnutí
  • zvyšuje vytrvalost
  • redukuje nadváhu a zpevňuje svaly
  • podporuje srdeční činnost – srdce sílí a zvyšuje svůj výkon
  • zlepšuje metabolismus
  • podporuje krevní oběh
  • stimuluje hluboké břišní dýchání – zlepšuje činnost plic a tím okysličení celého těla
  • uvolňuje napětí svalové i psychické
  • podporuje trávení a činnost střev
  • posiluje svaly, kosti, vazivo – prevence osteoporózy
  • harmonizuje činnost endokrinního systému
  • stimuluje produkci endorfinů – vyvolává pocit dobré nálady a tím odbourává stres
 
Doporučujeme
  • Konzultujte svá zdravotní omezení a aktuální zdravotní stav s lektorem před hodinou, tak aby Vás mohl z určitých prvků vynechat.
  • Vezměte si s sebou láhev s pitím a ručník
  • Před hodinou si odskočte na WC – tlak na břicho s plným močovým měchýřem není příjemný.
  • Před hodinou se najezte s odstupem 1,5 – 2h, na lekci NIKDY nechoďte na lačno.
  • Nepřeceňujte svoje síly a v případě nevolnosti si sedňěte do šátku a houpejte se.
 
Kontraindikace
  • těhotenství
  • zvýšený nitrooční tlak, glaukom (zelený zákal)
  • srdeční poruchy a onemocnění (dekompenzované)
  • nedávné chirurgické zákroky (oči, ramena, zápěstí, ruce, kyčle, záda)
  • extrémě vysoký krevní tlak (rychlé a časté změny poloh)
  • čerstvé úrazy hlavy (otřes mozku, atd.)
  • vážná onemocnění vnitřních orgánů a kýla
  • akutní výhřez maziobratlové plotýnky či vážné poruchy páteře
  • onemocnění míchy
  • botox (aplikace do 6ti hodin před cvičením)
 
Pokud si nejste jisti, zdravotními komplikacemi, informujte se u svého lékaře.
Některé kontraindikace jsou relativní a lze po konzultaci s ošetřujícím lékařem cvičení aplikovat.
 
 

Benefity AY Fly training
 
Dekomprese páteře
Denně zatěžujeme naši páteř tlakem, který je největší při sezení, jímž během dne většina z nás tráví nejvíce času. Naše páteř se v průběhu dne zkracuje Na konci dne je asi o 2-5 cm kratší než byla ráno. Právě obrácené polohy, kterých se v Antigravity józe využívá, vyvolávají opačný efekt – tedy dekompresi páteře. To znamená, že dochází k oddálení jednotlivých obratlů a rozšíření meziobratlových prostor, což umožní meziobratlovým destičkám (ploténkám) lepší vyživení a nervovým kořenům, jež vystupují z páteřního kanálu, uleví od tlaku.
 
Rychlost
Důvodem, proč je gepard nejrychlejší zvíže na Zemi, je flexibilita jeho páteře. Pokud chcete být rychlejší, zlepšete ohebnost svojí páteře.
 
Kloubní pohyblivost
Aby kloub mohl dopře pracovat, je pro něj nezbytně nutné mít plný rozsah pohybu. Aby nám klouby fungovaly správně dlouhá léta, je nezbytné, aby byly dobře vyživovány. Antigravity joga udržuje klouby promazané a v plném rozsahu pohybu.
 
Hbitost, uvědomění si vlastního těla, prevence úrazů
Díky střídání poloh v horizontále, vertikále, přecházení z jedné polohy do druhé se naše tělo stává hbitější. Antigravity nutí naše tělo zapojovat a všechny svaly ve vzájemné dokonalé souhře. Zvyšuje se naše koordinace a snižuje se riziko pádů a úrazů v běžném životě i při sportu.
 
Odbourání stresu a posílení psychiky
Stav beztíže, vyplavení endorfinů a dokonalá relaxace. To vše podpoří vaši psychiku v pozitivním slova smyslu.